Uit diverse bronnen: 

Actueel blijkt, 

Mensen maken zich ook momenteel weer druk over hygiëne vraagstukken tijdens het winkelen. een deel neemt daarvoor zelf voorzorgsmaatregelen omdat er geen norm is en klanten geen eenduidig beleid herkennen. Het blijkt dat niet alleen risico groepen daarover een uitgesproken mening hebben.  

De afvalstroom die gemoeid gaat met de huidige maatregelen vraagt inmiddels nu wat verderop in deze crisis om een meer duurzame aanpak.

Winkelketens worden aangesproken op hun beleid maar steken al tijd en geld in het schoonmaken van de winkelwagentjes, dat is tijdelijk een mooie geste, maar op termijn te kostbaar. Om de klant die daarom vraagt zelf de controle te geven is CGripp een uitgelezen kans voor retailers.    

De huidige situatie is onduidelijk omdat mensen niet weten of ze een schoon karretje krijgen of deze zelf nog schoon moeten maken. Los van het feit dat de meesten zich zelf niet de tijd gunnen waarmee risico's niet verminderen. 

Klanten vinden het schoonmaken van hun winkelwagentje vervelend, met name omdat ze aan de fles met desinfectiemiddel moeten zitten. Daarnaast blijkt over een dag gezien nog wel eens het op peil houden van dispensers nagelaten te worden.  

De hygiëne maatregelen zullen ook na COVID-19 nog lang relevant blijven, verwijzende naar reeds gepubliceerde onderzoeken in de afgelopen twee decennia waarnaar eerder verwezen.  

 

Bron o.a. supermarketnews.com